´Met trots draag ik bij aan het vergroten van de bekendheid van het vastgoedportfolio van Schiphol Group.’

Publicatiedatum: 17 april 2024 I Leestijd: Minuten
Werken bij een grote organisatie die flink in de belangstelling staat en waar veel gebeurt. Het leek Jolande wel wat in oktober 2022. Opgegroeid in Aalsmeer, waar vliegtuigen over je tuin vliegen, bleef ze spelen met de vraag: hoe zou het zijn om op Schiphol te werken? Na het afronden van haar studie bedrijfseconomie met een focus op marketing en marktonderzoek, kwam ze terecht in de ICT-sector. Ze vervulde verschillende marketingfuncties en kwam toen de vacature voor Senior Marketing Communicatie Specialist van Royal Schiphol Group tegen op LinkedIn. ‘Vastgoed was voor mij helemaal nieuw, en de functie sprak me direct aan. Nu, anderhalf jaar later, zit ik heel goed op mijn plek.’

Werken in een dynamische omgeving
‘Als onderdeel van Schiphol Commercial draag ik bij aan de commerciële activiteiten van de luchthaven, met een focus op vastgoed. Op dit moment ben ik verantwoordelijk voor de marketingcommunicatie voor het vastgoedportfolio van Schiphol Real Estate. Dit bestaat uit ruim 30 gebouwen, waaronder The Base en het World Trade Center Schiphol Airport (WTC SA) in het Central Business District. Hier werk je echt in de dynamiek van de luchthaven, met vele faciliteiten. We verhuren kleine kantoren vanaf 50 m², tot grote kantoren van bijvoorbeeld 5000 m². Met de inzet van marketingcommunicatie vergroten we de zichtbaarheid voor Schiphol als vestigingslocatie en houden we bedrijven op de hoogte van de huurmogelijkheden in onze gebouwen. Daarbij is mijn ervaring in business-to-business marketing en communicatie zeker van toegevoegde waarde.’

‘Schiphol Group is een uniek bedrijf en een prachtig merk om voor te werken.’

Een veelzijdige rol
‘Op de afdeling Marketing & Customer Experience werken we met ruim 30 professionals. Ik heb collega’s waar ik altijd bij terecht kan voor vakkennis of om ideeën bij elkaar te toetsen. Als marketingcommunicatie-specialist voor Schiphol Real Estate houd ik me bezig met de ontwikkeling van de Real Estate website. Deze geeft bedrijven een goede visuele beleving van onze kantoren en faciliteiten. Ook houd ik me bezig met zoekmachine-optimalisatie, de contentstrategie en al het beeldmateriaal van onze kantoren. Als nieuwe huurders zich bij ons vestigen, dan maak ik hiervoor persberichten en nieuwsitems op LinkedIn en de website. Duurzaamheid in vastgoed wordt steeds belangrijker. Daarom communiceren we ook over de duurzaamheidsinitiatieven voor ons vastgoed. Een goed voorbeeld is het WTC SA, ons grootste kantoorgebouw, dat compleet van het gas af gaat. Zo zetten we elke dag stappen om Schiphol duurzamer te maken.’

‘Werken op Schiphol brengt een enorme dynamiek met zich mee.’

Een unieke werkplek
‘Omdat ik voor Schiphol Real Estate werk, werk ik op verschillende locaties. In ieder gebouw hebben we een Real Estate kantoor met flexwerkplekken. Ons kantoor in het WTC SA is verbonden met de terminal, het NS-station en Schiphol Plaza. Daar voel je de dynamiek van de luchthaven en het internationale karakter. Dit is echt een speciale plek om te werken en verhalen van onze huurders mee te krijgen. In het Schiphol hoofdgebouw zit ik bij mijn marketingcollega´s. Zij zijn meer betrokken bij wat er allemaal in de terminal gebeurt. Het is interessant om te horen met welke initiatieven zij bezig zijn op het gebied van bijvoorbeeld customer satisfaction.’

Cultuur van samenwerking en groei
‘In de eerste periode dat ik bij Schiphol Group werkte, merkte ik gelijk dat iedereen hulpvaardig is, waardoor je je snel thuis voelt. Je leert in korte tijd veel collega’s kennen binnen verschillende afdelingen en dat maakt het werk heel afwisselend. Teamwork staat centraal en door intensieve samenwerking boeken we mooie resultaten. Wat ik ook waardeer is dat er bij Schiphol Group volop ruimte is om jezelf te ontwikkelen. Binnenkort ga ik deelnemen aan Destination You, een ontwikkelprogramma waarbij je in een groepje van 15 collega’s gaat werken aan een specifieke ontwikkelingsvraag en hoe je een volgende stap in je loopbaan ziet. Dit soort programma’s worden proactief aangeboden en het is echt mooi om te zien dat Schiphol Group oog heeft voor de ontwikkeling van haar werknemers.